مراحل ثبت نام جهت سند مالکیت تک برگی ,

جستجو
logo-samandehi
۱۳۹۶/۱۰/۴ دوشنبه
(3)
(0)
مراحل ثبت نام جهت سند مالکیت تک برگی
مراحل ثبت نام جهت سند مالکیت تک برگی
زمین محل رشد و ترقی نوع بشر می باشد. زمینی که از دیر باز تا کنون بستر  همه نوع فعالیت بوده است.
بنابراین هر گونه فعالیتی نیازمند به یک محیط یا فضا برای انجام آن است. این محیط تشکیل نخواهد شد مگر از طریق تعیین حدود و این حدود سبب آرامش و اطمینان خاطر نمی گردد مگر از طریق اقدام برای ثبت آن .
ملک بعنوان یک دارایی از ارزش بالایی نزد صاحبانش برخوردار بوده  و بسته به میزان این ارزشمندی  نیاز به  حفاظت دقیق و صحیحی از آن حس می شود.
سند مالکیت آرامش خاطر را برای مالکین به ارمغان می آورد. همچنین اطلاع از وضع هندسی و متراژ صحیح و داشتن یک نقشه مهندسی خوب به مدیریت و حراست هر چه بهتر کمک می کند.
امروز با رشد تکنولوژی و فناوری شاهد ثبت املاک بصورت رقومی و مکانیزه می باشیم,  از رایانه ها و نرم افزارهای تخصصی گرفته تا ابزارهای اندازه گیری دقیق مانند دوربین ها و سیستمهای تعیین موقعیت ماهواره ای همه بکار آمده اند تا مسائل ومشکلات حقوقی را بشکلی مرتفع نمایند.
در واقع اسناد مالکیت مجهز به  نقشه های تعریف شده در مختصات جهانی نیازی به ثبت توصیفات اربعه و املاک  مجاور ندارند . و هر آنچه بعنوان توصیف از هندسه ملک به سند اضافه می گردد از روی محکم کاری خواهد بود.

روند گرفتن سند مالکیت تک برگی :

قدم اول ـ  اطمینان از وجود مدارک  اولیه و اسناد و بنچاق دال بر مالکیت ملک

نکته : در املاک قولنامه ای : ۱ – کپی از سند مالکیت ملک ( سند اولیه ).  ۲ – اسناد و بنچاقی که متقاصی را به مالک اولیه ارتباط میدهد
در املاک دارای سند مشاعی :۱ – سند مشاعی متقاضی ۲ –   در صورتی که سند مالکیت به نام شخص متقاضی نباشد ارائه وکالتنامه معتبر .

قدم دوم : مراجعه به  مهندسین و متخصصین نقشه بردار دارای پروانه  نظام مهندسی ساختمان یا کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری  یا کارشناس نقشه برداری اداره ثبت برای تهیه نقشه از طریق بازدید ملک
نکته : دقت مساحی برای املاک مسکونی یا تجاری در حد کمتر از پنج سانتیمتر مربع باشد. دقت مساحی برای مزروعی کشاورزی در حد کمتر از یک متر مربع کافیست.

قدم سوم :  تهیه عکس یا اسکن از مدارک با پسوند jpg یا png با حد اکثر حجم ۱۵۰ کیلوبایت.

۱ – اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی.

۲ – کپی از اسناد مالکیتی موجود

۳ – اصل و کپی تمامی قولنامه های  استنادی و سند اولیه ملک .( در اسناد قولنامه ای )

۴ –  اصل سند مالکیت در اسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول ، دوم ، سوم ، صفحه حدود ملک ، توضیحات و صفحات انتقالات.

۵ – نقشه ملک در سیستم مختصات UTM . فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل excel  مربوطه .( الزام ارسال این فایل لغو شد ) .

* فیش بانکی بابت هزینه تقاضا به مبلغ پانصد هزار ریال به حساب بانکی سیبا به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی. ( نیاز به اسکن ندارد)

قدم چهارم  : تکمیل فرم درخواست پذیرش( فرم اولیه ) و دریافت شماره ورود به سامانه ( از طریق سامانه www.sabtemelk.ir )

نکته : ورود مجدد جهت  تکمیل درخواست ( صفحه اول سامانه) با استفاده از شماره ای که در مرحله نخست دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی امکان پذیر می باشد.

در این مرحله شخصا یا به توسط دفاتر اسناد رسمی یا کافی نتها با شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی وارد شده و درخواست خود را تکمیل می کنید .

قدم پنجم : تهیه  یک نسخه پرینت  از درخواست سند در سامانه .

قدم ششم : ارسال کردن کلیه مدارک بصورت کاغذی و یک برگ نسخه پرینت درخواست سند از سامانه, به نشانی واحد ثبتی مربوطه , از طریق پست سفارشی و بلافاصله دریافت کد رهگیری پستی از دفتر پست.

قدم هفتم : ورود مجدد به سامانه ( با استفاده از شماره ورود و کد ملی ) و وارد کردن شماره رهگیری دریافتی از دفتر پستی .

قدم هشتم :  مرحله نهایی ثبت تقاضای سند و دریافت شماره پرونده .
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
طراحی سایتطراحی سایتسایت سازسایت سازفروشگاه سازفروشگاه ساز